اهمیت بسته‌بندی در صادرات کالا

پیشرفت و توسعه تکنولوژی در دنیا بر نوع و شیوه زندگی افراد تأثیر بسیار زیادی گذاشته است که قابل قیاس با گذشته نیست. نتایج این پیشرفت ها در همه جوانب زندگی اعم از تهیه و تولید مواد غذایی و عادات مصرف و نحوه بسته بندی قابل مشاهده است. در صنعت مواد غذایی موجب به وجود آمدن شیوه های جدید در بسته بندی محصولات گردیده است. بسته بندی نقش به سزایی در زندگی جوامع بشر دارد. از مواد غذایی و دارویی گرفته تا لوازم خانگی و صنعتی و کالاهای مصرفی و … همه این موارد به گونه ای با بسته بندی مرتبطند.

بسته بندی سبب ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی می‌گردد و این یکی از مهم ترین نقش های بسته بندی می‌باشد. با توجه به آمار و اسناد معتبر موجود، متوسط هزینه بسته بندی ۱۰ درصد قیمت تمام شده کالاهای صادراتی است اما می‌تواند تا ۹۰ درصد باعث ایجاد ارزش افزوده گردد. از دو جهت ارزش افزوده مورد بررسی قرار می‌گیرد، از این جهت که سبب افزایش سطح درآمد ملی می‌گردد، و از جهت دیگر باعث بالا رفتن ارزش محصولات صادراتی می‌شود.

 بسته بندی

  • نقش ضروری یک محصول است.
  • شناساندن محصول به مشتریان و نگهداری از آن از زمان تولید تا مصرف.
  • جمع آوری، مرتب نمودن و یا نظم دادن به کالا ها و یا محصولات معنای بسته بندی است.
  • هنر و آماده سازی و حفاظت از مواد غذایی برای نگهداری، انبار کردن، انتقال و توزیع ، ذخیره و در نهایت فروش است.
  • به گونه ای که کم ترین مشکلی در هنگام تولید تا مصرف به محصول و از طرف دیگر به محیط زیست وارد نشود.

ایمنی مواد غذایی و نقش بسته بندی در آن

در صنعت مواد غذایی از بسته بندی جهت حفظ کیفیت و به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی و کاهش استفاده از نگهدارنده ها از زمان تولید تا مصرف استفاده می‌شود، در مقاله “بسته بندی مواد غذایی، دیروز، امروز، فردا” به تاریخچه بسته بندی مواد غذایی اشاره ای داشتیم.

1 پیام

  • נערות ליווי באשדוד

    This is the right website for everyone who would like to find out about this topic. You know so much its almost hard to argue with you (not that I personally will need toÖHaHa). You certainly put a fresh spin on a subject thats been written about for many years. Excellent stuff, just excellent!

  • نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *